5 sposobów, by poprawić swoją figurę i kondycję bez morderczych diet i treningów

5 sposobów, by poprawić swoją figurę i kondycję bez morderczych diet i treningów

Wiosna to idealny czas na zmiany. Istnieją ku temu dwa powody. Po pierwsze pogoda za oknami i budząca się do życia przyroda sprawiają, że z chęcią wychodzimy z domu. Po drugie do wakacji pozostały jeszcze 2 miesiące – wystarczająco dużo czasu aby zrzucić kilka niechcianych kilogramów i wyglądać wystrzałowo w nowym kostiumie. Nie potrzeba żadnej dodatkowej motywacji.

Poniżej przedstawiam moje pomysły na to, jak wykorzystać wiosenne aktywności na świeżym powietrzu do poprawy swojej figury i kondycji, a przy okazji zyskać jeszcze wiele innych cennych bonusów.

1. Spacery

Tu nie ma żadnej filozofii. Wkładasz buty i wychodzisz z domu. Gdzie? Do sklepu, do pracy, z psem czy z dzieckiem… Naprawdę trudno byłoby wymyślić coś prostszego. Nawet krótki codzienny spacer daje Ci możliwość rozruszania kości, dotlenienia się i odstresowania.

Ponadto spacer może być także doskonałą okazją do rozruszania szarych komórek. Michał, który prowadzi bloga o rozwoju osobistym, opisał kilka prostych ćwiczeń poprawiających kondycję mózgu, w tym takich, które możesz wykonać podczas spaceru:

  • wybierz inną niż zwykle drogę do domu;
  • po drodze zwracaj uwagę na różne szczegóły np. kolor liści na drzewach, zapach trawy, kwiatów;
  • wracając pieszo zamknij na chwilę oczy (oczywiście w jakimś bezpiecznym miejscu) i wsłuchaj się w otaczające dźwięki, spróbuj  zorientować się w przestrzeni.

Według niego, wykonując codzienne czynności w inny niż zwykle sposób, zmuszasz mózg do tworzenia nowych połączeń – wzrasta tym samym Twoja kreatywność, pomysłowość.

Ja zawsze lubiłam chodzić i do spaceru nikt mnie specjalnie nie musi namawiać. Wracam więc sobie z pracy pieszo (zwykle wtedy, gdy nie ma pogody na rower), odbieram moją córkę od rodziców i dalej idziemy już razem, we dwie. Kawałek do przejścia mamy, więc zwykle towarzyszy nam wózek.

2. Jazda na rowerze

Jedna z moich ulubionych aktywności sportowych. Bardzo odpowiada mi ta forma przemieszczania się, ubolewam tylko nad małą ilością ścieżek rowerowych. W centrum Lublina zupełnie ich brak. Na szczęście, od samego domu, do mojej pracy, prowadzi super ścieżka, więc mogę śmigać rowerem bezpiecznie.

Rozpoczęliśmy już w tym roku nasz rodzinny sezon rowerowy, o czym pisałam na facebooku i jak tylko pogoda dopisuje jeździmy do pracy na rowerach, a nasze dziecko wręcz nie chce wsiadać do samochodu. Woli rower i swój czerwony kask.

3. Praca w ogródku

Praca w ogródku

fot. TCDavis

Każdy, kto kiedykolwiek miał styczność z tą aktywnością, wie, ile wysiłku i fizycznej pracy trzeba włożyć, by skopać grządki, posadzić wszystkie roślinki a potem o nie dbać – pielić, podlewać itp. Pomagam trochę rodzicom w uprawie ich ogródka działkowego, dzięki czemu możemy później zajadać „swoje” warzywa i owoce.

Sama mam koło domu tylko kawałek trawnika i kilka krzaków, ale też trzeba go co jakiś czas skościć, zagrabić, przyciąć gałęzie. Własny ogródek mam na razie tylko w małej skali – w skrzynkach, doniczkachkiełkownicy.

4. Zabawy z dzieckiem

Odkąd przyszła wiosna, ciężko zaciągnąć moje dziecko do domu; na nowo odkryło okoliczne place zabaw, rzucanie i kopanie piłką na podwórku i dużo, dużo biegania. Jak tu za nią nadąrzyć? Przyznam, że trzeba mieć niezłą kondycję. Czasem wracam do domu wykończona a tu jeszcze czekają…

5. Wiosenne porządki

Właściwie każde porządki są doskonałym spalaczem kalorii. Nie należę do osób, które jedząc posiłki liczą kalaorie, ale czasem liczby są dość wymowne, np. mycie okien przez godzinę to spalenie ok. 220 kalorii, podłogi ok. 250 kalorii a wspomniana powyżej godzinna praca w ogrodzie to aż 330 kalorii mniej. Jak chcesz sprawdzić ile kalorii spalisz przy danej aktywności posłuż się np. kalkulatorem spalania kalorii.

Zwykle wiosną zabieramy się też za porządki w szafach – chowanie zimowych ubrań, butów i wyciąganie letnich. To okazja do przejrzenia ich zawartości – może nie wszystko jest nadal na Ciebie dobre lub Ci się po prostu znudziło? Nie wyrzucaj takich rzeczy do śmieci – idź na szafing, jak akurat nikt go nie organizuje, to zaproś kilka koleżanek, oddaj je potrzebującym (np. do kontenerów PCK) lub kreatywnie wykorzystaj – wiele ciekawych pomysłow znajdziesz np. na stronie Życie rzeczy.

Co zyskujesz poprzez wiosenne aktywności?

  • okazje do ruchu – a ruch to jak wiadomo zdrowie, ładniejszy wygląd (przyda się w sezonie letnim), lepsze samopoczucie – w mózgu wydzielają się endorfiny zwane hormonem szczęścia;
  • odporność i kondycję organizmu – świeże powietrze dobrze wpływa na wzrok, na słońcu odbywa się synteza witaminy D;
  • odstresowanie – gdy ciało zajęte jest wysiłkiem fizycznym, twój umysł może odpoczywać – oderwij się od problemów, odśwież umysł;
  • okazje do trenowania mózgu i stawania się bardziej kreatywnym;
  • dotleniasz się;
  • sposób na bezsenność – wysiłek fizyczny w ciągu dnia sprzyja szybkiemu zasypianiu, sen jest głębszy i budząc się rano czujesz się dobrze wyspany;
  • okazje do oszczędzania i dbania o środowisko – wracając do domu z pracy pieszo lub rowerem oszczędzasz na bilecie MPK i dbasz o środowisko, zmniejszając swój „ślad węglowy”;
  • okazję do podziwiania budzącej się do życia przyrody;
  • okazję do spotkań towarzyskich – umów się z koleżanką, kolegą na wspólny spacer czy bieganie;
  • świetną formę relaksu i spędzania wolnego czasu.

Co dajesz w ten sposób swojemu dziecku:

  • spędzacie przyjemnie czas;
  • dbasz o jego zdrowy rozwój poprzez aktywność fizyczną;
  • ukazujesz dziecku piękno przyrody;
  • praca w ogródku to świetna forma nauki o otaczających nas roślinach i zwierzętach – o tym m.in. wyczytasz z broszurki „Eko sztuczki w ogrodzie”;
  • dajesz mu przykład zdrowego stylu życia;
  • zapewniasz mu, a co się z tym wiąże także sobie ;) zdrowy i spokojny sen zmęczonego malucha.

Teraz Twoja kolej!

Wiosenne aktywności są, jak widzisz, świetną okazją by zrobić coś dla siebie i jednocześnie z pożytkiem dla innych, w tym dla naszego środowiska.

Do wakacji jeszcze (a może tylko) 2 miesiące więc do dzieła! Napisz w komentarzu swoje pomysły na poprawę sylwetki, kondycji i dobrego samopoczucia na wiosnę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *